Problemy
  • Wspieranie rodziców dzieci przechodzących kryzysy rozwojowe
    (bunt dwulatka, adaptacja przedszkolna, okres dojrzewania)

  • Trening umiejętności wychowawczych

  • Porady dla rodziców

zaburzenia
  • ADHD

  • Zaburzenia lękowe

  • Tiki i Zespół Tourette'a

  • Zaburzenia Obsesyjno- Kompulsyjne OCD

  • Zaburzenia Nastroju

  • Mutyzm selektywny

  • Grupowe warsztaty dla rodziców

  • Grupowe warsztaty dla dzieci

Terapia Poznawczo - Behawioralna CBT (Cognitive Behavioral Therapy)

Praca terapeutyczna może być prowadzona w różnych nurtach, które różnią się pomiędzy sobą założeniami co do źródeł pochodzenia problemów oraz technik i sposobów ich rozwiązywania. Spośród metod wykorzystywanych do pracy zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i osobami dorosłymi, terapia poznawczo- behawioralna zasługuje na szczególną uwagę, gdyż jest to jedyna forma psychoterapii, której skuteczność potwierdzają liczne badania naukowe. W określonych problemach zalecana jest wręcz jako terapia z wyboru.

CBT jest jednym z najbardziej skutecznych oddziaływań, szczególnie w rozwiązywaniu problemów, z jakimi dzieci najczęściej trafiają po pomoc do psychologa. W przypadku pracy z młodszymi dziećmi, kiedy to zwykle rodzic zgłasza specjaliście problem, oddziaływania terapeutyczne zazwyczaj dotyczą zarówno dziecka, jak i jego rodziców. Rodzice zostają wyposażeni w wiedzę oraz swoiste „narzędzia”, które dają możliwość zmiany sposobu myślenia i tym samym postępowania rodzica w stosunku do dziecka, co przynosi pożądane rezultaty w sferze funkcjonowania dziecka, a często i całej rodziny. Dzieciom starszym i młodzieży przy odpowiedniej motywacji własnej, terapia poznawczo- behawioralna pozwala samemu uporać się z wieloma swoimi problemami. Jej oddziaływania dotyczą przede wszystkim zmiany w obrębie myślenia i zachowania, co przekłada się również na oczekiwaną zmianę w sferze emocji.


Diagnoza

Zanim podejmie się jakieś kroki naprawcze, niezbędna jest trafna i wnikliwa diagnoza sytuacji problemowej. Czasem diagnoza bywa celem samym w sobie, tak jak ocena intelektu, czy ocena dojrzałości szkolnej. Zwykle jednak jest ona wstępem do programowania pomocy w rozwiązaniu problemu, z jakim zgłasza się dziecko/ rodzic. Jest to niezwykle ważny element wizyty u psychologa, od dobrze postawionej diagnozy zależy bowiem, czy podjęte dalej działania będą skuteczne i przyniosą oczekiwane rezultaty.

Diagnoza psychologiczna dziecka to kompleksowy proces oparty przede wszystkim na zabraniu wnikliwego wywiadu od rodziców oraz na rozmowie z dzieckiem. Czasem wspomaga się ją przeprowadzeniem specjalistycznych testów psychologicznych. Należy jednak pamiętać, że testy to tylko narzędzia pomagające w ustaleniu określonego problemu, nie można wnioskować o dziecku na postawie tylko i wyłącznie wyników testu. Wizyta diagnostyczna obejmuje zazwyczaj dwa, trzy spotkania, potrzebne by zebrać wszystkie istotne informacje dla postawienia trafnej diagnozy i zaplanowaniu skutecznej pomocy.

Jak się przygotować?

Przed wizytą u psychologa warto zapisać sobie wszystkie pytania i wątpliwości oraz zastanowić się o jakich zachowaniach/ objawach u dziecka chciałoby się przede wszystkim rozmawiać. Oprócz bieżących problemów, specjalista może pytać o przebieg ciąży, porodu, rozwój określonych funkcji u dziecka, o przebyte choroby, a także choroby w rodzinie. Warto też pomyśleć o tym jak nasze dziecko lubi spędzać czas, w co się bawi/ bawiło, jak wyglądają jego relacje z rówieśnikami. Jeśli to możliwe należy zabrać wyniki wszystkich dotychczas przeprowadzanych badań/ testów oraz opinie i/lub zaświadczenia od innych specjalistów.


Zwykle rodzice zgłaszają się do gabinetu psychologa dziecięcego z jedną z trzech grup problemów:


1 Zaburzenia wieku rozwojowego

W toku rozwoju każdego dziecka mogą rozwinąć się niepokojące objawy, czy zachowania, których charakter, nasilenie lub częstotliwość przekracza normy rozwojowe i zaburza funkcjonowanie dziecka lub/i jego rodziny. Możemy mieć wtedy do czynienia z sytuacją rozpoznania u dziecka określonego zaburzenia. Nierzadko do pełnej diagnozy, konieczna jest wizyta u psychiatry lub neurologa dziecięcego. Celem takiej konsultacji może być wykluczenie innych schorzeń medycznych, mogących objawami przypominać podejrzewany przez psychologa problem lub potwierdzenie diagnozy. Lekarz może też zdecydować o zastosowaniu leków, niezależnie od planowanej terapii.

2 Trudności wychowawcze

Wychowanie dziecka i jego rozwój to dwie strony wzajemnie zależnego procesu, którego celem jest ukształtowanie przez dziecko dojrzałej osobowości. Czasem interesy obu stron wydają się być rozbieżne lub różne są wyobrażenia na temat środków do osiągnięcia tego celu. Przyczyna takich problemów może leżeć zarówno po stronie dziecka, jak i dorosłego. Zazwyczaj jednak jest wynikiem niedopasowania metod wychowawczych do potrzeb konkretnego dziecka, błędnych przekonań, źle postawionych granic. Może to prowadzić do poważnych kryzysów pomiędzy dzieckiem a rodzicami. Taka sytuacja powoduje ogromne negatywne emocje, poczucie bezsilności, zniechęcenie. Warto zwrócić się do psychologa, zanim kryzysy te doprowadzą do pojawienia się poważnych problemów z zachowaniem (ODD, CD), lub popełnienia ciężkich w swych konsekwencjach błędów, takich jak np. nadużywanie przez młodego człowieka substancji psychoaktywnych.

3 Problemy pojawiające się w toku rozwoju każdego człowieka

Rozwój to proces, którego sama istota zakłada pojawianie się pewnych trudności i punktów kryzysowych. Zanim młody człowiek osiągnie dojrzałość, tych punktów przełomowych jest całkiem sporo. Część z nich to nieprzewidziane wydarzenia życiowe, jak rozwód rodziców, zmiana miejsca zamieszkania, strata. Inne są wpisane w życie każdego z nas. Zwykle dzieci, a później młodzi ludzie, przy rozsądnej asyście rodziców są w stanie sami pozytywnie uporać się z przejściowymi problemami. Czasem jednak ich przebieg jest tak burzliwy, że konieczne jest wsparcie i pomoc z zewnątrz. Czasami to rodzic aktywnie poszukuje informacji, jak najlepiej wspomóc swoje dziecko w pokonaniu pewnych przełomowych punktów w rozwoju, zanim się one pojawią. Takimi istotnymi momentami, w których rodzice często zwracają się o poradę, czy wsparcie psychologa są m. in.: bunt dwulatka, początek przedszkola/ szkoły, okres dojrzewania, rozstanie rodziców.

Granice pomiędzy poszczególnymi grupami problemów bywają płynne i nieostre, dlatego rodzic może mieć kłopot z samodzielnym określeniem wagi problemów, z jakimi napotyka w procesie wzrastania jego dziecko. W naszym gabinecie znajdą Państwo profesjonalną pomoc w określeniu charakteru problemów oraz wyczerpującą informację na temat możliwości poradzenia sobie z nimi.


Z wizyty u psychologa warto skorzystać w każdej sytuacji gdy:

  • mamy wątpliwości związane z zachowaniem naszego dziecka lub kiedy niepokoją nas własne reakcje czy uczucia odnośnie dziecka
  • chcemy sprawdzić czy nasze przekonania i oddziaływania wychowawcze są właściwe lub chcemy rozszerzyć swoje kompetencje wychowawcze
  • czekają nas lub nasze dziecko zmiany i nie wiemy jak najlepiej je na nie przygotować

Koniecznie trzeba udać się do specjalisty gdy:

  • Dziecko zachowuje się dziwnie, jego funkcjonowanie wyraźnie różni się od funkcjonowania rówieśników
  • Dziecko wyraźnie prezentuje niepokojące objawy, które wiemy, że nie są przyczyną innych zaburzeń o charakterze medycznym
  • Dziecko się zmieniło, zaczęło nagle zachowywać się inaczej
  • Dziecko ma poważne problemy z zachowaniem, które rzutują na jego funkcjonowanie w szkole lub/i w domu lub/i w środowisku rówieśniczym

  • ADHD

    szczegóły

  • Zaburzenia lękowe

    szczegóły

  • Tiki i Zespół Tourette'a

    szczegóły

  • Zaburzenia Obsesyjno- Kompulsyjne OCD

    szczegóły

  • Zaburzenia Nastroju

    szczegóły

  • Mutyzm selektywny

    szczegóły

  • Zaburzenia odżywiania

    szczegóły

  • PTSD

    szczegóły

Zespół

Joanna Rawecka

Joanna Rawecka - psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka

Jestem absolwentką psychologii, specjalności klinicznej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Pracę magisterską broniłam w Zakładzie Psychologii Socjalizacji i Wspomagania Rozwoju pod kierownictwem prof. Anny I. Brzezińskiej. Specjalizuję się w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz ich rodzicami, a także z osobami dorosłymi. Pracuję w nurcie poznawczo- behawioralnym. Ukończyłam z wyróżnieniem czteroletnią Szkołę Psychoterapii Poznawczo- Behawioralnej Uniwersytetu SWPS, a także kurs psychoterapii poznawczo- behawioralnej dzieci i młodzieży w centrum CBT w Warszawie, cykl szkoleń dotyczących diagnozy i pracy z dziećmi z ADHD oraz szereg szkoleń z zakresu terapii różnorodnych zaburzeń wieku dziecięcego i adolescencji.

więcej

Telefon do specjalisty

533 066 700

Alekssandra Salwa

Aleksandra Salwa - psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka

Jestem psychologiem, prowadzę terapię dzieci, młodzieży i młodych dorosłych. Wspieram rodziców podczas konsultacji indywidualnych oraz warsztatów.

W codziennej pracy zdecydowanie najbliższe są mi postulaty obecne na gruncie teorii poznawczo-behawioralnej oraz systemowej. Pracuję dostosowując metody i techniki do wieku i potrzeb moich podopiecznych. Jestem absolwentką psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyłam z wyróżnieniem czteroletnią Szkołę Psychoterapii Poznawczo- Behawioralnej Uniwersytetu SWPS. Kwalifikacje do prowadzenia terapii nabywałam również w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii realizując Studium Terapii Dzieci i Młodzieży oraz w warszawskim Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej decydując się na poszerzenie kwalifikacji w zakresie prowadzenia terapii najmłodszych i dorastających w nurcie poznawczo-behawioralnym. Nieustannie fascynuje mnie człowiek z całym bagażem jego życiowych doświadczeń oraz mechanizmami sterującymi jego zachowaniem. W związku z tym konsekwentnie rozwijam swój warsztat oraz podnoszę kwalifikacje w zakresie diagnozy i terapii uczestnicząc w licznych kursach oraz szkoleniach.

więcej

Telefon do specjalisty

605 450 585

Magda Janowicz

Magdalena Janowicz - psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka

Jestem absolwentką Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu na kierunku psychologia o specjalności psychologia kliniczna.

Ukończyłam również 4- letnie Studia Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Uzyskałam certyfikat terapeuty poznawczo-behawioralnego. Należę do Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji. Odbyłam staż w Poznańskim Ośrodku Zdrowia Psychicznego na Oddziale Psychiatrycznym, w Wojewódzkim Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Gnieźnie oraz w Szpitalu Klinicznym im. K Jonschera na Oddziale Psychiatrycznym w Poznaniu.

więcej

Telefon do specjalisty

504 590 310

Magda Janowicz

Patrycja Gac - psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka

Studia psychologiczne o specjalności klinicznej ukończyłam na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu już jako wcześniejsza absolwentka Lingwistyki Stosowanej na UAM. Był to świadomy wybór wynikający z pasji do psychologii i powołania do pomagania innym.

Aby pomagać jeszcze efektywniej, ukończyłam czteroletnią Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej (CBT) pod kierownictwem dr Agnieszki Popiel oraz dr Ewy Pragłowskiej. Należę również do Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB).

więcej

Telefon do specjalisty

696 441 237

Julia Baczek

Julia Bączek - psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka

Jestem absolwentką Wydziału Psychologii na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu, specjalności: psychologia kliniczna oraz certyfikowaną psychoterapeutką w nurcie CBT. Certyfikat zdobyłam w ramach czteroletniej Szkoły Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej pod kierownictwem dr Agnieszki Popiel oraz dr Ewy Pragłowskiej. Jestem doktorantką w katedrze psychologii w Interdyscyplinarnej Szkole Doktorskiej Uniwersytetu SWPS w Warszawie.

W obszarze moich zainteresowań naukowych znajdują się badania nad skutecznością technik psychoterapeutycznych. Biorę udział w projektach badawczych. Należę do Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB).

więcej

Telefon do specjalisty

661 224 866

Karol Dybowski

Karol Dybowski - psycholog, psychoterapeuta

Jestem absolwentem Psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Aktualnie zdobywam certyfikację psychoterapeuty w Szkole Psychoterapii Poznawczo- Behawioralnej na Uniwersytecie SWPS. Naukowo współpracuję z laboratorium neuropsychologii Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, natomiast klinicznie zbieram doświadczenie w Fundacji Akme na oddziale dziennym dla dzieci.

Dodatkowo miałem okazję współpracować z laboratoriami naukowymi w Hiszpanii, Portugalii i Bułgarii. Swoje kliniczne umiejętności zdobywałem w Centrum Medycznym Gizińscy I Feniks Counselling Center w Edynburgu.

więcej

Telefon do specjalisty

794 320 974

Natalia Olszewska

Natalia Olszewska - psycholożka, psychoterapeuta w trakcie szkolenia

Jestem absolwentką Psychologii na Uniwersytecie Swps o specjalności klinicznej. Obecnie jestem w trakcie szkolenia Psychoterapii Systemowej Indywidualnej i Rodzinnej prowadzonego przez Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej.

więcej

Telefon do specjalisty

661 673 920

Cennik

Od lipca 2023 roku zmieniają się ceny naszych usług!

Nowy cennik, obowiązujący od lipca, znajduje się poniżej:

Certyfikowani psychoterapeuci:

  • Wizyta 50 minut 200 zł
  • wystawienie opinii i/lub zaleceń 200 zł
  • wizyta 90 minut 300 zł

Psychoterapeuci w trakcie certyfikacji:

  • Wizyta 50 minut 180 zł
  • wystawienie opinii i/lub zaleceń 180 zł
  • wizyta 90 minut 270 zł

Współpraca

Pliki do pobrania

Kwestionariusz wywiadu do wypełnienia na pierwszą wizytę.

Regulamin.

533 066 700

j.rawecka@gmail.com

ul. Sadowa 3, Poznań.